shapka.jpg

частотне регулювання. однофазний чи трифазний насос?

В порівнянні з однофазним електродвигуном трифазний електродвигун характеризуеться підвищеною надійністю, кращим пусковим моментом, наближений до ідеальної роботи в тепловому відношенні та доступний з ізоляцією обмоток "інверторного класу".  Однофазний конденсаторний двигун з частотно-регульованим приводом - далеко не найкраще рішення з доступних варіантів, незважаючи на можливість технічної реалізації такої задачі для "легких" варіантів навантажень - відцентрових насосів та вентиляторів. Однак, недоліки частотного регулювання однофазного двигуна можуть переважати всі очікувані переваги.


Регулювання насоса з однофазним двигуном створює додаткові "теплові проблеми", потребує застосування двигуна виключно "інверторного класу" ( клас теплостікості ізоляції обмоток F/H) та спеціальних алгоритмів забезпечення пуска. Навіть якщо характеристики однофазного двигуна дозволяють його застосування з частотно-регульованим приводом, проблема додаткового нагрівання буде зберігатися на стадіях пуску і зупинки насоса, а також тоді, коли однофазний двигун змушений працювати на низькій швидкості.

Однофазні конденсаторні двигуна, які застосовують з насосами незначної потужності (до 2,2 кВт), "намотані"  не так, як трифазній двигуни, і містять дві обмотки - робочу і конденсаторну з постійно підключеним конденсатором, який забезпечує фазовий зсув. Опір конденсатора змінному струму залежить від частоти і емності конденсатора. При зниенні частоти емносний опір конденсатора збільшується, порушуючи фазове співвідношення між струмом і напругою.  Запуск однофазного двигуна також відрізняється від запуску трифазного двигуна - пуск на модуляції частотни не можливий з огляду на вищевказані проблеми опору конденсатора, тому  однофазні частотно-регульовані приводи мають спеціальні алгоритми плавного пуска, що базуються тільки на модуляції напруги. На період пуска однофазний двигун все ще споживає високий струм та отримує додатковий набір температури - число пусків насоса залишається обмеженим і потребує контролю. Зупинка однофазного двигуна здійснюється вільним вибігом після плавного зниження швидкості до мінімальної частоти ( звичайно це не нижче 30 Гц).

Чи є причина з огляду на яку, Ви не маєте можливості замінити однофазний двигун на трифазний двигун в задачі, яка потребує частотне керування швидкості насоса?

Чи є причина не використовувати побутовий насос з трифазним двигуном  з однофазним частотно-регульованим приводом і живленням від однофазної мережі.